středa 14. prosince 2022

Domácí dentální hygiena - aneb jak pečovat o svůj chrup

 Hezký den vám všem,

zdravé a krásné zuby jsou snem snad každého z nás a s pomocí správné dentální hygieny je také možné tohoto velkého cíle dosáhnout. Já osobně chodím na pravidelné prohlídky k zubnímu lékaři poctivě a nikdy je nevynechám. Během čekání v čekárně už nemám takový strach jako dřív, protože jsem si od jisté doby řekla, že budu o svůj chrup pečovat ještě o trochu více než v minulosti. Díky tomu jsem za posledních 10 let nezažila vrtání zubů a další nepříjemné zážitky. 

Jak čistit zuby?

K čištění používám buď klasický zubní kartáček, nebo elektrický Oral B Genius. Já osobně tyto 2 druhy kombinuji. Elektrický kartáček používám když mám čas, ale naopak ten klasický, když spěchám a potřebuji rychle odejít z domova. U klasického kartáčku volím většinou středně měkkou variantu.

Čím čistit zuby?

Zuby se samozřejmě čistí klasickou pastou, ale pro ty, kteří mají nějaké problémy ať už s paradentózou apod. je vhodné vybírat speciální výrobek. Zubní pasta na citlivé zuby je vhodná pro dásně, které začnou snadno krvácet. Samozřejmě pokud máte takové problémy, je vhodné navštívit i zubního lékaře pro podrobnější konzultaci a efektivní řešení vašeho problému. Dále mezi citlivost patří i reakce na studené a teplé pokrmy, nápoje.

Jak posílit zuby?

Pokud chcete ve své zubní péči udělat ještě o jeden krok více, kupte si MI pastu! Já jsem si ji pořídila na základě doporučení od jedné dentální hygienistky z Prahy, která ji ukazovala na Instagramu. Tato pasta funguje tak, že po vyčištění zubů nanesete malé množství přípravku na zuby, případně do mezizubních prostor, necháte působit podle návodu a poté vyplivnete. Pravidelným používáním snížíte kazivost zubů, snížíte precitlivělost, při nošení fixních rovnátek snížíte tvorbu bílých skvrn okolo zámečků a je také skvělá při odhalených zubních krčcích. 

Jak si udržet zdravý chrup?

Při pravidelné péči o chrup nezapomínám také na použití ústní vody, zubní nitě, nebo také Curaprox tablet na indikaci plaku. Níže už můžete vidět mé aktuální pomocníky, kteří mi pomáhají udržet čistý a zdravý chrup.

Jaké přípravky pro dentální hygienu používáte vy?








1 komentář:

  1. Listerine jsem nějakou dobu používala, ale doktorka mi ho rozmluvila, takže teď jedeme tým Elmex 😁

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře.