pátek 13. června 2014

Moje ústní hygiena

Dnes jsem si pro vás připravila článek o mé ústní hygieně.
Moje zuby si už musely nějaký ten špatný zážitek vyzkoušet, protože jsem měla hrozný předkus horní části čelisti. Zubařka mi vytrhla 2 vrchní zuby, aby vzniklo místo na posun zubů dozadu. Bohužel ve spodní části jsem měla tehdy ještě jeden tzv. myšák, takže do toho se dala taky a při špatném odstranění mi porušila kořeny a nový zub už nenarostl. Takže místo 2 zubů mi chybí 3 zuby a to mám prosím 20 let. Nejdříve jsem jezdila na ortodoncii k zubařce, která tím byla vyhlášená, ale léčbu pro mé zuby prý zvolila špatnou. Nechala mi vyrobit vytahovací rovnátka na horní i spodní část. Chodila jsem na kontroly pravidelně a někdy mě chválila a jindy nadávala, že rovnátka nenosím, takže jsem byla nucena od ní odejít. Po krátké pauze jsem se vydala k zubaři, který měl velkou ordinaci a byl ve svém oboru opravdu profík. Při první návštěvě se nestačil divit, co mi paní zubařka nechala udělat a jeho slova v té době zněly asi takto: „ To si dělá srandu? Zase další pacient, kterého léčila špatně! Proč vždy musím po ní opravovat její chyby? Musím zavolat paní zubařku z vedlejší ordinace, aby se šla na tu šílenost podívat, to už není možné! “ A tak můj nový zubař zavolal jeho kolegyni, která se nestačila divit co moje předešlá zubařka vyvedla. Po celé konzultaci mě objednal na rovnátka trvalé. Lepil mi zámeček po zámečku na mé zuby a já tehdy netušila, že sice budu mít úsměv jako Barbie, ale že problémy jsou teprve předemnou. Cca po roku nošení mi otekly dásně, otekly mi tak, že zámečky už skoro nešly vidět. Byla to alergie. Takže zubař mi drát ze zámků oddělal a předepsal nějakou ústní vodu, která měla vše zachránit a ano, zachránila. Rovnátka jsem po vyléčení nosila zase kompletní a zuby se krásně zatahovaly dozadu a já už neměla předkus jako zajíc. A co ta spodní část? Mezeru, kterou mi zapříčinila zubařka špatným odstraněním mi pan zubař krásně zatáhl pružinou, kterou jsem měla mezi rovnátky. Rovnátka trvalé mi odstranil a nechal udělat vytahovací, bohužel asi po roce zubař zemřel, takže jsem už definitivně přestala jezdit na ortodoncii a zuby mi zůstaly hezky vyrovnané.

A jak se starám o zuby po odstranění rovnátek? To můžete vidět na následujících obrázcích, nebo si přečíst popisky.




Kartáček Curaprox měkký jsem zakoupila v lékarně v balení (3ks), které stálo 165 Kč. Obsahuje kryt štětin, což je hygienické. Má krásně rovně zastřižené štětiny, takže si zuby vyčistíte v maximální kvalitě. Určitě doporučuji si tento kartáček koupit. web: www.curaprox.com
Ústní vodu často používám po vyčištění zubů pro svěží dech.
Zubní pastu používám Signal a celkem mi vyhovuje, ale chci vyzkoušet pastu od Herbadentu.

Mezizubní kartáčky používám jen zřídka, ale jsou skvělé pro ty z vás, kteří mají mezery mezi zuby. Zakoupila jsem v DM drogérii.
Tak a toto je můj zachránce, když mám bolavé dásně. Vždy tuto vodu nanesu na bolavé místo a nechám působit přes noc a dáseň do rána přestane bolet a nemá zarudlou barvu.

Jak se staráte o zuby vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše komentáře.